Gestió empresarial

El valor afegit i la reenginyeria de processos   

El valor afegit és un dels elements més importants que una empresa ha de definir dins de la seva estratègia operativa. Més que important és crític, ja que, el valor afegit és l’element que pot aconseguir que un client es decanti pels productes de la nostra empresa o pels de la competència. I en un temps de superació i millora com en el qual estem, no podem permetre que això passi, doncs aquests clients és segur que ja no tornaran a nosaltres. 

 Darrere de cadascun dels productes existeix una organització. I aquestes són tan eficients i eficaços com ho són els seus processos. La majoria està prenent consciència, plantejant-se la millora dels processos per reduir alguns mals habituals com: baix rendiment dels processos, barreres departamentals, subprocessos inútils a causa de la falta de visió global, excessives inspeccions, redundància de processos, etc… 

 Per això, adoptar un model de gestió per processos permet dur a terme millores contínues en tots els seus àmbits. Analitzar els resultats gràcies als indicadors clau d’acompliment permeten conèixer a l’organització si un procés s’ha de millorar o canviar radicalment. És necessari que s’escullin els processos que s’han de millorar de forma minuciosa i que es gestionin amb les eines adequades perquè aportin un valor afegit a l’empresa. 

Les organitzacions adopten una gestió per processos per millorar la qualitat de les seves activitats i gestionar-se de forma més eficient. Però, què passa quan un procés no aporta un valor afegit? Pot succeir que un procés que en principi es creia beneficiós per a l’organització, no aporti cap valor? La resposta és sí. No tots els processos que s’estableixen donen beneficis a la companyia o resulten eficients. 

Quan es detecta un procés que no resulta beneficiós per a l’organització o necessita una millora es duu a terme el que es denomina una reenginyeria del procés. L’objectiu és millorar dràsticament la productivitat i preparar a l’organització per competir en entorns turbulents. 

Per què es requereix implementar un processos de reenginyeria? Perquè avui les empreses funcionen malament per les mateixes causes per les quals funcionaven bé en el passat. El canvi generalitzat de paradigmes, especialment en el que té a veure amb les maneres de gestionar les empreses i de relacionar-se amb els clients, proveïdors, empleats i accionistes fa que es necessita parar per veure que coses s’estan fent en l’organització que no condueixen als resultats esperats. 

Des de la millora de processos ens ha d'obsessionar la productivitat, és a dir amb els mateixos recursos fer molt més i millor. Click To Tweet

La millora de processos és el nostre objectiu. Per això hem redactat una altra sèrie d’articles com: 

  • La metodologia 5s. Implantació i concepte 
  • L’estructura organitzativa 
  • El concepte de Llegeixin Manufacturing 
  • Millorar a partir de la reducció de costos 
  • La gestió del temps i la productivitat. 
  • Sense una gestió del canvi correcta, la teva empresa perilla..